Goed voorbereid op reis

Reisdocumenten

U hebt in het buitenland altijd een geldig reisdocument nodig: een paspoort of Europese Identiteitskaart. Voor sommige landen gelden daarnaast nog aanvullende paspoorteisen, die ook hieronder genoemd worden. Als u twijfelt, belt u dan naar ons kantoor. U bent zelf verantwoordelijk voor het beschikken over de benodigde reisdocumenten.

We kunnen het niet genoeg herhalen: vergeet uw paspoort of Europese Identiteitskaart niet en zorg ervoor dat deze niet verlopen of beschadigd is! Een rijbewijs is geen geldig reisdocument en dus niet voldoende. Het komt voor dat passagiers hierdoor aan de grens problemen krijgen of zelfs hun reis niet voort kunnen zetten! Voor alle reizigers geldt de wettelijke identificatieplicht: een geldig paspoort of identiteitskaart moet getoond kunnen worden. Vraag een nieuw paspoort of een nieuwe Europese Identiteitskaart ruim van te voren aan en laat het document tijdig verlengen! Denk er ook aan dat in deze regelingen wijzigingen op kunnen treden. Informeer op het gemeentehuis of u de juiste papieren hebt.

Geldigheid identiteitskaart

Hier volgt nog even voor de duidelijkheid een overzicht van de landen die u met een Europese Identiteitskaart kunt bezoeken: Andorra, België, Bosnië, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland en Noord-Ierland (inclusief Kanaaleilanden), Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Zweden en Zwitserland.

Voor alle overige bestemmingen is een geldig paspoort (minimaal geldig tot en met terugkomst in Nederland) verplicht. Bij sommige landen dient uw paspoort langer geldig te zijn. Agro Reizen zal u hier over informeren.

In sommige landen moet u zich legitimeren als u geld op wilt nemen. U moet er dan wel rekening mee houden dat dit soms in een bepaald land niet met een Identiteitskaart, maar wel met een paspoort mogelijk is.

Aanvullende paspoorteisen of visum

Voor een aantal bestemmingen gelden er nog aanvullende paspoorteisen. Soms is er een visum nodig. Agro Reizen zal u hier tijdig over informeren.

Combinaties

Let ook op met combinaties, waarbij u een land bezoekt met eventueel excursies in een ander land waar andere regels gelden wat betreft geldigheid van het paspoort.

Gezond op reis

Voor een aantal landen gelden er bijzondere voorschriften voor de gezondheid. Bij verschillende (verre) vliegreizen worden vaccinaties en beschermende maatregelen aangeraden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw huisarts, GGD, Tropenzorg of Travel Clinic (tel: 0900-5034090) in Rotterdam. Zij kunnen u als deskundigen op medisch vlak begeleiden. Ook kunt u op internet kijken: www.gezondopreis.nlwww.ggd.nl of www.lcr.nl.

Medicijnen mee op reis

Als u medicijnen meeneemt op reis, neem altijd een doktersverklaring mee en neem ze mee in de originele verpakking.

Als u medicijnen meeneemt die onder de opiumwet vallen, dan heeft u waarschijnlijk een medicijnverklaring nodig. Wij raden aan om dit te checken bij het CAK via de volgende link: https://app.hetcak.nl/regelingen/medicijnen-mee-op-reis/advies-verklaringen

Hier kunt u uw werkzame stof en het land waar u naar toe reist invoeren en verdere informatie krijgen.

De Euro als betaalmiddel

In de volgende landen is de Euro wettig betaalmiddel: België, Cyprus, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Letland, Litouwen, Malta, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Slovenië, Slowakije en Spanje. In andere Europese landen accepteren ze vaak wel de Euro als betaalmiddel.

In de volgende overzeese gebieden is de euro ook een wettig betaalmiddel: de Spaanse Canarische Eilanden; de Portugese overzeese gebieden Madeira en de Azoren; de Franse overzeese departementen Guadeloupe, Frans Guyana, Martinique en Réunion; de Franse overzeese gebiedsdelen Mayotte en Saint-Pierre-et-Miquelon; de Franse Zuidelijke en Zuidpoolgebieden.

Andere gebieden die de euro gebruiken:
De euro is ook een wettig betaalmiddel in de ministaten Monaco, San Marino en Vaticaanstad en Andorra. In Montenegro en Kosovo is de euro geen wettig betaalmiddel, maar daar kunt u wel met euro’s betalen.

Gebruik bankpas in het buitenland

Het komt voor dat criminelen geld opnemen met gestolen gegevens van bankpassen. Dit gebeurt vooral in landen buiten Europa. De meeste bankpassen staan dan ook vaak standaard ingesteld op gebruik BINNEN Europa. Wanneer u dus buiten Europa reist, kan het dus zijn dat u uw bankpas tijdelijk moet laten instellen op wereldwijd gebruik. Informeert u dan ook ruim voor vertrek bij uw bank of uw bankpas geschikt is voor pinnen op uw vakantiebestemming.

Vreemde valuta als betaalmiddel

betaalt u in de valuta van het land. Deze vreemde valuta kunt u bij uw bank of postkantoor bestellen. Denk ook even aan de landen waar u onderweg doorheen rijdt, of waar u een excursie gaat maken. Vaak kunt u in het buitenland in de grotere plaatsen gewoon geld met uw pinpas opnemen. U krijgt dan de valuta van dat land. Of u kunt geld wisselen. Voor het wisselen kunt u contant een bepaald bedrag aan Euro’s meenemen.

Reisbescheiden

Na betaling van uw reissom ontvangt u ca. 8 kalenderdagen voor vertrek uw reisbescheiden. Controleer altijd of uw gegevens in de reisbescheiden kloppen. Wij raden u aan de informatie goed door te nemen. Als u nog vragen hebt, kunt u ons altijd bellen. Uw reisbescheiden worden per e-mail verstuurd. De informatie die u per e-mail ontvangt bestaat uit:
– Programma
– Deelnemerslijst
– Hoteladressen

Enquêteformulier

Wij blijven graag op de hoogte van de ervaringen van onze gasten. Want aan de hand van uw mening worden reizen aangepast en nieuwe reizen ingekocht. Na afloop van de reis krijgt u digitaal een enquêteformulier toegestuurd. Alvast hartelijk dank voor het invullen!

's Lands wijs; 's lands eer

Houdt u bij het reizen naar het buitenland rekening mee dat de cultuur en hotelkwalificaties kunnen verschillen met wat wij in Nederland gewend zijn. Hoewel Agro Reizen afspraken maakt over de maaltijden , kan ook dit anders zijn dan thuis. Voor wie rekent met “lands wijs, lands eer”, zullen deze verschillen de vakantie juist zo bijzonder maken.

Boekingsinformatie

Het maken van een boeking

Voor het boeken van een reis kunt u gebruik maken van onze direct boekbare internetsite. Klik op ‘boeken’ bij de reis van uw interesse. U kunt ook telefonisch reserveren via: 026-3512087

Alle boekingen zijn rechtsgeldig. Geschiedt de aanmelding (mede) ten behoeve van andere deelnemers, dan is de aanmelder (mede) en wel voor het geheel aansprakelijk voor de nakoming hunner verplichtingen van alle door hem aangemelde deelnemers. Minderjarige deelnemers dienen het aanmeldingsformulier te laten ondertekenen door één van de ouders of voogden.

Op aanvraag boeken

Als u bij ons een reis “op aanvraag” boekt, dan wordt dit beschouwd als definitieve boeking. Als de aanvraag akkoord komt, kan deze niet meer kosteloos worden geannuleerd. Eventuele meerkosten voor de aanvraag worden doorberekend.

Boek op tijd!

Aan onze reisspecialisten wordt heel vaak de vraag gesteld: “Wanneer kan ik het beste boeken?” U bewijst uzelf en anderen een grote dienst door te reserveren wanneer u weet voor welke reis u kiest. Voor al onze groepsreizen hebben we lang van tevoren vliegtuigstoelen en hotelkamers gereserveerd. Wij moeten tijdig doorgeven hoeveel we daadwerkelijk nodig hebben. De rest van de stoelen en kamers moeten we teruggeven. Het is dan ook belangrijk om op tijd te boeken, zodat u verzekerd bent van een plaats. U loopt anders het risico geconfronteerd te worden met toeslagen voor duurdere tickets, cabines die al volgeboekt zijn en kamers met balkon die niet meer beschikbaar zijn e.d. of een volgeboekte reis. Als u vroeg boekt, kunnen wij u eerder duidelijkheid geven of de reis ook definitief doorgaat. Het is dus in uw en ons belang op tijd te boeken!

Aanbetaling
  1. Na ontvangst van de bevestiging c.q. factuur dient iedere aangemelde passagier een bedrag (aanbetaling) te voldoen gelijk aan 15% van de totaal overeengekomen reissom en indien van toepassing uw non-refundable vliegticket. De aanbetaling wordt verhoogd met de premie van de annuleringsverzekering (exclusief 21% assurantiebelasting en poliskosten € 3,50), wanneer deze via Agro Reizen wordt afgesloten.
  2. Het restant van de reissom moet uiterlijk zes weken voor de aanvang van de reis, zonder dat u hiervan bericht krijgt, in het bezit van het reisbureau zijn. Bij niet tijdige betaling zijn wij gerechtigd de geboekte reis (reizen) te annuleren. Reeds betaalde gelden worden dan niet gerestitueerd; de annuleringsbepalingen zijn dan onverminderd van toepassing.
  3. Bij aanmelding binnen zes weken voor de aanvang van de reis moet terstond de gehele reissom worden voldaan. U kunt niet annuleren door het niet voldoen/betalen van uw aanbetaling c.q. restantbetaling. Geef een annulering altijd schriftelijk of telefonisch door.
  4. Indien de overeenkomst non-refundable reiselementen bevat, worden de non-refundable reiselementen na ontvangst van de aanbetaling voor de reiziger gereserveerd. Eventuele toeslagen tussen het moment van boeking en ontvangst van de aanbetaling worden doorberekend.
  5. De reiziger die niet op het door de reisorganisator vermelde tijdstip aan zijn financiële verplichtingen heeft voldaan is van rechtswege in verzuim. De consequenties staan vermeld in artikel 10 van de ANVR-Reisvoorwaarden, welke van toepassing zijn op de overeenkomst.
De prijs van uw reis

De gepubliceerde bedragen zijn per persoon bij verblijf in een 2-persoonskamer inclusief logies, tenzij anders vermeld. De reissom is vastgesteld o.b.v. de geldende tarieven van oktober 2023. Agro reizen behoudt zich het recht voor deze te wijzigen in geval van onverwachte koerswijzigingen, brandstofkosten en/of belastingheffingen en/of routes aan te passen.

Inclusief en exclusief

Bij elke vakantie staat in de informatie balk wat bij de reissom is inbegrepen (inclusief) en wat niet is inbegrepen (extra te reserveren/ exclusief/ ter plaatse te reserveren en/of te betalen). Niet bij de reissom inbegrepen zijn: huur van fietsen, uitgaven van persoonlijke aard, niet genoemde maaltijden, drankjes, fooien, entreegelden (tenzij vermeld), verzekeringen en overige niet genoemde items.

Welke reis is voor u geschikt?

Soms boeken deelnemers voor een reis, die eigenlijk niet bij hen past. De reis voldoet dan niet aan de verwachtingen en is misschien ook wel lichamelijk te intensief. Lees daarom altijd goed de informatie van de reisgids door, en laat u, als u vragen hebt, goed informeren door onze reisspecialisten. We benadrukken dat alle deelnemers zelfstandig aan de reis moeten kunnen deelnemen. Hebt u hulp of begeleiding nodig, dan moet u hiervoor zelf een reisgenoot meenemen. Uw medereizigers zijn zelf ook op vakantie en wij willen geen aanspraak maken op hun diensten. Ook voor een reisleider is dergelijke begeleiding zwaar. Zij kunnen zeker hand- en spandiensten verlenen, maar kunnen niet de individuele begeleiding geven, die u misschien wel nodig hebt.

Gezondheidsformaliteiten

U bent zelf verantwoordelijk voor eventuele verplichte gezondheidsbepalingen / vaccinaties. Wij adviseren u om minimaal drie maanden voor vertrek na te gaan bij uw huisarts, de GGD, de TravelClinic of via Thuisvaccinatie.nl welke vaccinaties en beschermende maatregelen verplicht zijn of worden geadviseerd.
Voor de meest actuele informatie voor zowel paspoorten, visa als vaccinaties kunt u ook een kijkje nemen op www.wijsopreis.nl.
Dit is een website van het Ministerie van Buitenlands zaken en hier vindt u de meest actuele informatie over uw reisbestemming.

Preferenties en essenties

Agro Reizen wil zoveel mogelijk tegemoet komen aan uw speciale wensen (preferenties) die bij boeking bekend gemaakt worden. In veel gevallen zijn we echter afhankelijk van de uiteindelijke dienstverleners, de hotellier bijvoorbeeld. Wij kunnen daarom ook niet garanderen dat uw voorkeur wordt uitgevoerd. Is een wens zo belangrijk dat het al dan niet boeken van een reis ervan afhangt, dan is er sprake van een essentie. Dit kunt u bij boeking aangeven. Meerkosten van een essentie € 27,- per boeking.

Diëten blijven altijd een preferentie en kunnen nooit gegarandeerd worden.

Wijzigingen
  1. Tot 28 dagen voor vertrek kunnen, voor zovermogelijk, wijzigingen worden aangebracht, waarvoor € 27,- per boeking in rekening wordt gebracht. Bij wijziging binnen deze 28 dagen worden in het algemeen de annuleringsbepalingen aangehouden.
  2. Buiten het genoemd bedrag zullen bovendien aan de deelnemer(s) in rekening gebracht worden de voor een verandering c.q. omboeking noodzakelijk gemaakte communicatiekosten.
  3. Een reiziger kan om medische redenen als om andere redenen de reisorganisatie verzoeken om het reisaanbod te wijzigen. Agro Reizen is niet verplicht hier gehoor aan te geven. Als de wijziging wel doorgevoerd wordt, dan is de reiziger verplicht de aan de wijziging verbonden kosten te vergoeden. Deze kosten moeten vooraf aan het doorvoeren van de wijziging aan de reiziger bekend worden gemaakt.

Wijziging van het programma
Afhankelijk van (lokale) maatregelen en/of aangepaste richtlijnen kan het programma worden aangepast.

Ombouwen op eigen verzoek

In het geval een deelnemer besluit op eigen initiatief over te boeken naar een andere reis, dan worden de annuleringsvoorwaarden gehanteerd, met dien verstande dat de verzekeringen kunnen worden meegenomen naar de nieuwe reis, waarvoor wordt gekozen.

Annulering

Indien een aanmelding ongedaan wordt gemaakt, zijn per persoon de volgende annuleringskosten verschuldigd:
a. Bij annulering tot de 42e dag (exclusief) voor de vertrekdag: de aanbetaling: 15% van de reissom + 100% over uw non-refundable vliegticket.
b. Bij annulering vanaf de 42e dag (inclusief) tot de 28e dag (exclusief) voor de vertrekdag: 35% van de reissom + 100% over uw non-refundabel vliegticket.
c. Bij annulering vanaf de 28e dag (inclusief) tot de 21e dag (exclusief) voor de vertrekdag: 40% van de reissom + 100% over uw non-refundable vliegticket.
d. Bij annulering vanaf de 21e dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) voor de vertrekdag: 50% van de reissom + 100% over uw non-refundable vliegticket.
e. Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) voor de vertrekdag: 75% van de reissom + 100% over uw non-refundable vliegticket.
f. Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom + 100% over uw non-refundable vliegticket.
g. Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.
Wanneer u een annnuleringsverzekering heeft afgesloten, hoeft bovenstaande niet altijd van toepassing te zijn.

Hiervoor geldt: indien u een annuleringsverzekering heeft, dekt uw verzekering deze annuleringskosten (mits de reden van annulering onder de dekking valt); indien u geen annuleringsverzekering heeft, zijn de kosten van annulering voor uw eigen risico en rekening. Indien u een individuele (groeps)reis, een reis op maat of een reis met non-refundable reiselementen heeft geboekt, staan de afwijkende annuleringsvoorwaarden vermeld bij de desbetreffende reis, in de offerte en in de boekingsbevestiging.

Ook hiervoor geldt: indien u een annuleringsverzekering heeft, dekt uw verzekering deze annuleringskosten (mits de reden van annulering onder de dekking valt); indien u geen annuleringsverzekering heeft, zijn de kosten van annulering voor uw eigen risico en rekening.

In-de-plaatsstelling
  1. Indien een reiziger verhinderd is aan de reis deel te nemen, kan onder bepaalde voorwaarden op verzoek van de reiziger worden vervangen door een andere persoon. Bevat uw reis een vliegticket per lijndienst, dan is in vele gevallen een in-de-plaatsstelling niet mogelijk, informeer hiervoor bij Agro Reizen.
  2. De hierboven bedoelde in-de-plaatsstelling is mogelijk op de volgende voorwaarden:
    a. de andere persoon voldoet aan alle aan de reisovereenkomst verbonden voorwaarden; en
    b. het verzoek wordt uiterlijk 7 dagen voor vertrek ingediend, dan wel zo tijdig dat de benodigde handelingen en formaliteiten nog kunnen worden verricht; en
    c. de voorwaarden van de bij de uitvoering betrokken dienstverleners verzetten zich niet tegen de in-de-plaatsstelling.
  3. De aanmelder, de reiziger en de derde die als plaatsvervanger van de oorspronkelijke reiziger optreedt, zijn hoofdelijk aansprakelijk tegenover de reisorganisator voor de betaling van het nog verschuldigde gedeelte van de reissom, respectievelijk de wijzigings- en communicatiekosten en de eventuele extra kosten als gevolg van de vervanging.
Dieet en medicijngebruik

Als u een dieet heeft, laat ons dat dan tijdig weten. Wij zullen dit doorgeven aan uw hotel, zodat zij rekening kunnen houden met uw dieet. Wel duidelijk vermelden om welk dieet het gaat! Eventuele meerkosten voor een dieet dienen ter plaatse te worden afgerekend. Als u medicijnen gebruikt, neem dan voldoende mee. Voor alle zekerheid is het verstandig een recept in het Engels bij u te hebben.

Persoonlijke gegevens

De ANVR-Consumentenvoorwaarden vereisen dat u persoonlijke gegevens verstrekt die van belang zijn voor het uitvoeren van de reis. Daaronder wordt niet alleen het opgeven van bijvoorbeeld leeftijd en geslacht verstaan, maar ook het melden van een lichamelijke of verstandelijke beperking.

Aansprakelijkheid

Als u voor verschillende personen tegelijk boekt, is het goed te bedenken dat u wordt gezien als ‘hoofdboeker’ en aansprakelijk bent voor het hele gezelschap. Minderjarige reizigers dienen aan te kunnen tonen dat ouders of voogden toestemming hebben verleend.

Annuleringsverzekering

Ieder jaar komt het weer voor: op het laatste moment kunt u niet mee door ziekte of ongeval. Dat is erg vervelend. Toch hoeft u daar geen financiële schade van te ondervinden. De annuleringsverzekering zorgt ervoor dat u een financiële vergoeding voor de annuleringskosten krijgt, als u niet mee kunt door ziekte of ongeval. De details over deze verzekering vindt u in onze algemene voorwaarden en bepalingen. Deze verzekering is niet verplicht. Toch adviseren wij: altijd doen! Hebt u nog vragen? Belt u dan even naar Agro Reizen.

Annuleringsuitkeringen
  1. Indien men een annuleringsverzekering heeft afgesloten direct bij boeking of binnen 7 dagen na boeking, kan men n.a.v. onderstaande zaken in aanmerking komen voor annuleringsuitkering:
    A. Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van de verzekeringsnemer zelf.
    B. Overlijden, een ongeval, ernstige ziekte of onverwachte medische behandeling van familie in de eerste en tweede graad.
    C. Overlijden van familie tot in de derde graad.
    D. Ernstige zaakschade door brand, explosie, blikseminslag o.i.d. waardoor aanwezigheid van de verzekerde dringend nodig is.
    E. Onvrijwillige werkloosheid van verzekerde na een vaste dienstbetrekking.
    F. We keren uit als je de reis annuleert omdat je bijvoorbeeld een nieuwe baan hebt gekregen nadat je werkloos bent geweest. Of als je buiten jouw schuld ontslagen bent.
    G. Het op medisch advies niet kunnen ondergaan van een inenting die voor het reisdoel vereist is. U kon dit ook niet weten.
    H. Het privévervoermiddel waarmee u de reis zou maken, valt binnen dertig dagen voor aanvang van de reis uit door een van buiten komend onheil. Dit voertuig kan niet op tijd worden vervangen of gerepareerd. Een ‘van buiten komend onheil’ is bijvoorbeeld een aanrijding, storm of diefstal.
    I. We keren uit als u de reis annuleert omdat u onverwacht een huurwoning of een nieuwbouwwoning toegewezen krijgt. Of als je thuis aanwezig moet zijn vanwege schade aan jouw woning of aan jouw bedrijf. Het onverwacht ter beschikking krijgen van een huurwoning of onverwachte oplevering van een koopwoning, maar niet eerder dan 30 dagen voor aanvang en niet later dan 30 dagen na het einde van de reis.

1. Uitkering voor niet genoten reisdagen onder bepaalde voorwaarden.
2. Een uitgebreide toelichting op de verzekeringsvoorwaarden kunt u bij Agro Reizen opvragen.
3. Bij situaties zoals hierboven omschreven, is de persoon in kwestie verplicht hiervan telefonisch of schriftelijk binnen 3 x 24 uur melding te doen bij het kantoor waar de reservering heeft plaatsgevonden. Bewijsstukken met omschrijving van de aard en de aanvang van het voorval dienen overlegd te worden.
4. Bij het afbreken van de reis om gezondheidsredenen is de persoon in kwestie verplicht de medische indicatie van de behandelend geneesheer ter plaatse te overleggen.
5. Bij iedere reden van annulering is men de premie en poliskosten verschuldigd.

Veilig op stap met een reisverzekering

Een reisverzekering bestaat uit een reis-, ongevallen- en bagageverzekering. Bij een onverhoopte gebeurtenis in het buitenland komt u dan niet voor bijzonder hoge kosten te staan. Ook deze verzekering is niet verplicht. Toch adviseren wij: altijd doen!

Vrijblijvend aanbod

De aanbieding van de reizen in ons programma is vrijblijvend en kan door ons worden herroepen. Dat zal bijvoorbeeld moeten gebeuren als de reis is volgeboekt.

Voorbehoud

Ons reisaanbod is vaak al meer dan een jaar van te voren gemaakt. U zult begrijpen dat er gedurende het seizoen zaken kunnen wijzigen. Uiteraard informeert Agro Reizen haar passagiers hierover. Ook kan het voorkomen dat door onvoorziene omstandigheden de uitvoering van het programma afwijkt van het gepubliceerde programma. Onze brochure en onze website is met zorg samengesteld. Desondanks kan het voorkomen dat er fouten of vergissingen in staan. Vergissingen of fouten binden Agro Reizen op geen enkele manier.

Uitsluiting en aansprakelijkheid
  1. Wanneer blijkt dat een deelnemer fysieke of psychische afwijkingen vertoont, dan wel zich aan wangedrag schuldig maakt, zodanig dat een goede uitvoering van de reis daardoor naar ons oordeel in sterke mate wordt bemoeilijkt, kan deze deelnemer van (verdere) deelneming worden uitgesloten. Alle daaruit voortvloeiende kosten komen voor zijn rekening. De betrokken deelnemer heeft dan geen recht op restitutie van de reissom of een gedeelte daarvan.
  2. Het is voor ons helaas niet mogelijk enige aansprakelijkheid te aanvaarden voor schade of letsel, berokkend aan de deelnemer(s), door welke oorzaak deze schade of dit letsel dan ook is ontstaan. Evenmin zijn wij aansprakelijk voor het verlies, de diefstal of beschadiging van eigendommen, geld inbegrepen. Dit alles tast overigens niet de aansprakelijkheid aan van de vervoersmaatschappij en de hotelier volgens verdrag en / of wet.
Foto's

Agro Reizen besteedt veel aandacht aan het selecteren van foto’s. Helaas slagen wij er niet altijd in om bij elke bestemming uitsluitend die foto’s te plaatsen, die betrekking hebben op de bestemming zelf. Het is mogelijk dat sommige foto’s afwijken van de exacte situatie ter plaatse.

Op deze website staan foto’s van: Shutterstock, diverse regionele verkeesbureaus, databanken, zoekmachines, partners en deelnemers. Te goeder trouw proberen wij enkel beeldmateriaal te publiceren dat vrij van rechten te gebruiken is. Mocht u een foto tegenkomen waarvan u meent dat deze auteursechtelijk beschermd is of waarvan anderszins de rechten op gebruik geclaimd kunnen worden, dan verzoeken wij u vriendelijk ons hierop te attenderen. Wij zullen deze foto dan per direct van onze website verwijderen.

Tarieven

De prijzen van de reizen, vermeld in deze reisgids, zijn gebaseerd op de gegevens die ons bij het ter perse gaan van deze reisgids ter beschikking stonden. Mochten zich prijswijzigingen voordoen (bijv. wijziging olieprijzen, koerswijzigingen of wijzigingen in het BTW-percentage), dan behouden wij ons het recht voor die door te berekenen.

Minimum deelname bij reizen

Bij onze reizen geldt een minimum aantal deelnemers beneden welk aantal de reis niet kan worden uitgevoerd. Bij de meeste touringcar- en vliegreizen is dat aantal 20 deelnemers. Bij onvoldoende deelname behouden wij ons het recht voor de in deze brochure genoemde reizen tot vier weken voor vertrek te annuleren. Uiteraard adviseren onze reisspecialisten u graag bij het vinden van een aantrekkelijk alternatief.

Bijdrage reserveringen

Per boeking/factuur rekent Agro Reizen € 25,- reservering-/administratiekosten, tenzij anders vermeld. Deze zijn inbegrepen in de reissom.

Hotel / appartement

De kamers c.q. appartementen dienen ’s morgens om 10.00 uur te worden verlaten. Dit is om de kamers of appartementen voor de volgende gasten in orde te maken. Dit geldt ook voor nachtritten. Het kan voorkomen dat bij aankomst in je hotel ‘s morgens, je kamer nog niet gereed is. Normaal gesproken staat de kamer je vanaf 16.00 uur ter beschikking.

Diensten van derden

Agro Reizen biedt in de brochure/website diensten van derden aan zoals vliegtickets, fietshuur, entreetickets e.d. Deze losse diensten zijn vaak afkomstig van verschillende leveranciers. Wij kunnen niet instaan voor de kwaliteit of betrouwbaarheid van deze diensten, noch op de aansluiting tussen de diverse onderdelen van de diensten. Per dienst kunnen de leveringsvoorwaarden verschillen.

Klachten

Het bedenken en uitvoeren van uw vakantie is voor het grootste deel mensenwerk. Aspecten als persoonlijke aandacht, zorg en begeleiding spelen een belangrijke rol. Iedereen doet zijn best om het u zoveel mogelijk naar de zin te maken, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Probeer bij de beoordeling van uw vakantie realistisch te blijven. Zo kunt u bijvoorbeeld voor een lage reissom geen topkwaliteit verwachten. Daarnaast moet rekening worden gehouden met de normen en waarden in het land van uw keuze. In de ANVR-reisvoorwaarden staat dat u een tekortkoming zo spoedig mogelijk ter plekke bij de dienstverlener moet melden. Wordt de tekortkoming niet naar tevredenheid opgelost, dan is het belangrijk dat er door de reisleiding een klachtenrapport wordt opgesteld. Mocht u bij terugkeer in Nederland menen dat de klacht te ernstig was om er zo maar aan voorbij te gaan, of niet afdoende is opgelost, dan moet u zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen twee maanden na afloop van de reis (c.q. de genoten dienst) of na de oorspronkelijke vertrekdatum als de reis geen doorgang heeft gevonden, per brief of email worden ingediend. Indien beschikbaar voegt de reiziger een kopie van het klachtenrapport daarbij.

Vervoer & verblijf

ANVR Touringcar Classificatie

De ANVR-organisatoren van touringcarreizen hebben ten behoeve van de duidelijkheid voor hun reizigers afgesproken de belangrijkste kwaliteitsnormen van de touringcars standaard vast te leggen en te publiceren. Daarbij is onderscheid gemaakt in Tourist Class, Comfort Class en Royal Class. Touringcars in alle drie de categorieën hebben dubbele beglazing, toilet aan boord, koelkast en koffiezetapparaat, voetsteun, twee passagiersdeuren aan rechterzijde, luchtvering, stereo geluidsinstallatie en airconditioning.

De Keurmerk-touringcar: veiligheid en comfort

Uw touringcarreis moet een onvergetelijk succes worden. Daarom werken ANVR-Reisorganisatoren uitsluitend met touringcarbedrijven die het Keurmerk Touringcarbedrijf hebben. Dit kwaliteitslabel wordt elk jaar na strenge controles verleend door de onafhankelijke Stichting Keurmerk Touringcarbedrijf. Hiervoor wordt nauw samengewerkt met de Rijksdienst voor het wegverkeer, de Rijksverkeersinspectie en de stichting STO voor de controle van de sociale voorschriften. Het Keurmerk Touringcarbedrijf is steeds maar één jaar geldig. U wilt dit even controleren? Dat kan altijd. Naast de entreedeur van uw touringcar zit de keurmerksticker met vermelding van het geldende jaartal. Ook voor Agro Reizen geldt: met vertrouwen op de weg!

Niet roken in de touringcar

ANVR-Reisorganisatoren houden zich aan het wettelijke verbod op roken in de bus. Voor rokers is er uiteraard gelegenheid tijdens de stops in de buitenlucht te roken.

Vakanties per touringcar

Uw vakantie begint bij de opstapplaats (de genoemde tijden zijn indicatief, de juiste tijden ontvangt u bij uw reisbescheiden):

Alblasserdam   SnelleVliet Touringcars
                            van Hennaertweg 4         2952 CA

Utrecht              Transferium Westraven
                            Griffioenlaan 1 bis            3526 LA

Nuland               Hotel van der Valk
                            Rijksweg 25                      5391 LH

Asten                  Best Western Hotel Nobis
                            Nobisweg 1                       5721 VA

Apeldoorn         Carpoolplaats Agrifirm
                            Landgoedlaan 20            7325 AW

Deurningen       Hotel Frans op de Bult
                            Hengelosestraat 6           7561 RT

Assen                 Opstap: Zoom t.h.v. Hotel van der Valk,
                            Parkeren: Carpoolplaats Assen-Kloosteveen

Zuidbroek          Hotel van der Valk
                            Burg. Omtaweg 4             9636 EM

Fooien

Bij de Agro Reizen waar sprake is van lokale bus huur en gidsservice is de fooi altijd inbegrepen. Met name buiten Europe is de fooi een vast onderdeel van het salaris. Agro heeft dit al voor u ingecalculeerd en regelt dit ter plaatse voor u.
Wat betreft de fooien voor de busreizen die vanuit Nederland vertrekken is de fooi niet inbegrepen. Deze fooi wordt beschouwd als een vorm van extra waardering voor de inzet gedurende de reis. Voelt u zich vrij om na afloop van de reis de chauffeur en Agro-begeleider wel of geen blijk van waardering te geven.

Parkeren

U kunt gratis parkeren in Alblasserdam, bij de overige opstapplaatsen is betaald parkeren van toepassing. Bij Hotel van der Valk te Nuland bedragen de parkeerkosten € 5,00 per dag. Indien u overnacht in Nuland voor of na de reis, zijn de parkeerkosten € 3,50 er dag. Parkeren is altijd voor eigen risico!

Een rustig begin van uw vakantie

Dat kan bij Hotel van der Valk in Nuland, Hotel Frans op de Bult in Deurningen in Best Western Hotel Nobis in Asten. Stap de dag voor vertrek, na de file, in de auto en rij ontspannen naar het hotel. ’s Ochtends na het ontbijt stap u voor de deur in de touringcar.

Reserveren van een voor- of na overnachting, gelijk bij de boeking van uw vakantie.
Vanaf € 55,- p.p.p.n. bij verblijf in een 2 persoonskamer
vanaf € 95,- p.n. bij verblijf in een 1 persoonskamer
Overnachting is inclusief ontbijt.

Opstapplaatsen

Bij onvoldoende deelnemers kan het voorkomen dat de door  gekozen opstapplaats niet wordt aangedaan. Wij zullen contact met u opnemen en kijken naar ene alternatieve opstapplaats voor u. Dit geeft u geen recht om uw vakantie kosteloos te annuleren.

Vaste zitplaats in de touringcar?

Alle plaatsen in de touringcar zijn comfortabel en met veel beenruimte. Tijdens uw vakantie wordt er gerouleerd van zitplaatsen. Het is niet mogelijk om een vaste plaats te reserveren, tenzij u een medische essentie heeft en dan uitsluitend voor de 2e en 3e bank van voren. Wij verzoeken ieder dringend aan dit rouleren mee te werken.

Reisbagage touringcar

Per persoon kunt u 1 koffer (max. 20 kg) en 1 stuk handbagage meenemen. Handbagage dient in het bagagerek of onder de stoel te passen. Uw bagage dient voorzien te zijn van kofferlabels. Extra bagage is vanwege overgewicht beperkt mogelijk en u dient dit aan te vragen.

Wij adviseren  de bagage en waardevolle spullen ’s nachts uit de bus te halen. Het achterlaten van bagage in de bus, overdag of ‘s nachts, gebeurt te allen tijde op eigen risico.

Reisduur

In de reiswereld worden de dag van vertrek en terugkomst als hele vakantiedagen gerekend, ongeacht het tijdstip van vertrek en terugkomst.

Hotelverzorging

Bij iedere reisbeschrijving staat de verzorging tijdens het verblijf op uw vakantiebestemming aangegeven.

Volpension: Bij deze verzorging zijn alle maaltijden inbegrepen, dat wil zeggen: ontbijt, lunch en diner. De hotelverzorging begint, afhankelijk van het tijdstip van aankomst, met het diner op de eerste dag en eindigt met het ontbijt op de laatste dag.

Halfpension: Het ontbijt en diner zijn inbegrepen. De hotelverzorging begint met het diner op de eerste dag en eindigt met het ontbijt op de laatste dag.

Logies en ontbijt: Het ontbijt is inbegrepen. De hotelverzorging begint met het ontbijt op de tweede dag en eindigt met het ontbijt op de dag van vertrek.

Logies: Voor uw overnachting heeft Agro Reizen gezorgd, die is inbegrepen. De maaltijden komen voor eigen rekening, deze zijn niet inbegrepen.

Hotelclassificatie

De classificatie zijn vastgesteld door de plaatselijke verantwoordelijke instanties, naar de normen die ter plaatse worden gehanteerd. De normering kan afwijken van de Nederlandse classificatie standaarden. Op sommige bestemmingen zijn hotels zijn geclassificeerd.

1-persoons kamer

De voor u gereserveerde 1-persoons kamer geldt alleen voor het hotel in uw vakantieplaats. In overnachtinghotels proberen wij zoveel mogelijk aan uw wensen te voldoen, maar op dit punt kunnen we niets garanderen. Mocht dit het geval zijn, dan is ons kantoor daar ook in de meeste gevallen van op de hoogte en informeren we u hierover voordat u op reis gaat.

Ligplaatsen

De lokale havenautoriteiten delen de ligplaatsen voor alle schepen in. Hier kunnen de rederij en wij als reisorganisatie geen invloed op uitoefenen. Helaas kunnen wij daardoor niet in elke plaats garanderen dat het hotelschip in het centrum ligt afgemeerd. Vanwege het beperkt aantal plaatsen kan het voorkomen dat hotelschapen naast elkaar liggen afgemeerd aan de kade of steiger. Ook dit bepaalt de havenmeester. Door het naast elkaar afmeren van de hotelschepen kan er sprake zijn van minder uitzicht en/of privacy in uw cabine.

Onvolkomenheden

U kunt op uw vakantiebestemming een fout of onvolkomenheid constateren.
Hoe goed Agro Reizen de zaken ook voor elkaar heeft, het kan gebeuren dat u ergens niet helemaal tevreden over bent. Het beste is, dat u daarvan meteen melding maakt bij degene die verantwoordelijk is voor het verstrekken van de dienst, bijvoorbeeld de hotellier of uw reisleider. Dat kan veel ongemak en klachten voorkomen.

Excursies en activiteiten

Tijdens uw reis zijn genoemde excursies en activiteiten inclusief in het programma (tenzij anders vermeld). Deze worden door Agro Reizen verzorgd en uitgevoerd door derden. We willen u erop attent maken dat Agro Reizen uitsluitend een bemiddelende rol hierin speelt. We zijn dus niet aansprakelijk voor de uiteindelijke uitvoering en/of eventuele voorvallen tijdens het programma.

Vliegreizen

Vakanties per vliegtuig

Agro Reizen vliegt met gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen. Uw Agro reisbegeleiding vliegt met u mee vanaf (meestal) Schiphol. De gepubliceerde reissommen zijn inclusief alle luchthavenbelastingen, veiligheidstoeslagen, brandstoftoeslagen en milieuheffingen. In het geval van prijswijziging van eerder genoemde toeslagen behouden wij ons het recht voor de prijzen te wijzigen, waarover u tijdig wordt geïnformeerd.

De reissommen van de vliegvakanties zijn o.b.v. december 2023. De prijs- en vliegtijden zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid. Op het moment dat u vakantie vertrekgarantie heeft gekregen, worden door ons de (lijndienst) tickets gereserveerd. Na deze reservering kan er voor nieuwe reserveringen een vluchttoeslag van toepassing zijn.

Brandstofheffingen en -toeslagen

Door de variërende brandstofprijzen kan het zijn dat Agro Reizen brandstofheffingen en -toeslagen doorberekend krijgt van luchtvaartmaatschappijen, rederijen en touringcarbedrijven. Deze bedragen variëren per bestemming en veranderen regelmatig. Dit hangt nauw samen met de sterk wisselende olieprijzen en de koers van de dollar. Brandstofheffingen die op het moment van publicatie van de reisgids al bekend waren, zijn in de reissom opgenomen en dus inbegrepen. Daarnaast kunnen luchtvaartmaatschappijen, rederijen en touringcarbedrijven tussentijdse verhogingen doorberekenen. Conform de ANVR-Consumentenvoorwaarden wordt de op dat moment geldende brandstoftoeslag aan u doorberekend.

Vluchttijden

Wanneer u een vliegreis boekt, bent u benieuwd naar de vluchttijden. Veelal vliegt u per lijndienst, soms met een charter. Deze vluchtschema’s van charters worden pas 10 tot 14 dagen voor vertrek door Schiphol vastgesteld. In de reisbescheiden, die u ongeveer 10 dagen voor vertrek ontvangt, wordt u hierover geïnformeerd.

Reisbagage vliegtuig

Kijk voor het gewicht van de bagage of bij de desbetreffende reis, of het maximale gewicht van uw bagage zal in uw reisbescheiden komen te staan. Denkt u bij uw (verre) vliegvakanties ook aan:

  • Een geldig paspoort (per bestemming geven wij aan hoelang uw paspoort nog geldig moet zijn)
  • ETA / Visum document waar deze van toepassing is, Agro Reizen zal u adviseren waar u dit kunt laten verzorgen.
  • Een goede reis- en annuleringsverzekering. Check voordat u uw reservering maakt of u goed verzekert bent, u kunt uw verzekeringen ook via Agro Reizen afsluiten.
  • Inentingen / vaccinaties. Voor de meest actuele informatie gaat u naar www.ggdreisvaccinatie.nl
Maaltijden

We informeren u graag over de verzorging tijdens de vlucht naar uw vakantiebestemming. Veel luchtvaartmaatschappijen hebben de service-formule aan boord gewijzigd. Bij de meeste vluchten zijn de maaltijden aan boord niet standaard bij de prijs inbegrepen. Tegen betaling zijn ze tijdens uw vlucht wel te bestellen. In uw reisbescheiden wordt u hierover verder geïnformeerd.

Prijsverhoging

Onder bepaalde omstandigheden heeft Agro Reizen het recht de reissom te verhogen, als gevolg van verhoogde vervoerskosten (bijv. brandstoftoeslagen). Voor de exacte voorwaarden en termijnen verwijzen wij u graag naar de ANVR-Consumentenvoorwaarden.

Tenaamstelling

De (voor)naam en voorletters op de vliegtickets en op visa dienen exact overeen te komen met de gegevens in uw paspoort. Controleer of wij op uw bevestiging dit juist hebben weergegeven en meld eventuele onjuistheden direct aan Agro Reizen. Indien blijkt dat documenten niet volledig gelijk zijn, kan de luchtvaartmaatschappij u weigeren. Wij zijn niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiend uit het opnieuw moeten afgeven van deze documenten of gevolgen die dit voort kunnen brengen.

Vluchttoeslagen

Sommige reizen worden gecalculeerd op basis van stoelen in een bepaalde klasse van luchtvaartmaatschappijen. De luchtvaartmaatschappijen hebben een bepaald aantal stoelen beschikbaar per klasse. Het kan voorkomen dat op het moment dat u een bepaalde reis boekt de klasse waarop de reissom gecalculeerd is, niet meer beschikbaar is. Uw vliegtuigstoel moet dan in een andere klasse geboekt worden. De toeslag komt dan (uiteraard na uw toestemming) voor uw rekening. Deze aanduiding van klasse heeft niets te maken met de kwaliteit van de vliegtuigstoelen. Het kan voorkomen dat de goedkopere klasse, die door de luchtvaartmaatschappijen als niet beschikbaar werd doorgegeven, later (meestal kort voor vertrek) toch weer beschikbaar is. Restitutie is dan helaas niet meer mogelijk.

Fietsreizen

Uw eigen fiets (e-bike) mag gratis mee

U reist in een groep met gelijkgestemden maar fietst wel individueel en in uw eigen tempo over de mooiste fietsroutes. Met een gemiddelde dagafstand van circa 50 kilometer blijft er voldoende tijd over voor een gezellig terras of bezoek aan een lokaal museum. En reizen met een groep heeft zo zijn voordelen; steun aan elkaar, gezelligheid en het delen van ervaringen na weer een mooie fietsdag. U logeert altijd in goede *** en **** hotels waar u met een prima verzorging wordt verwend. Er is altijd Agro fietsbegeleiding bij om u onderweg met raad en daad te ondersteunen.

Luxe touringcar met fietstrailer

U reist op een comfortabele, veilige en milieubewuste wijze naar uw bestemming. Uw fiets wordt gratis en met uiterste zorg vervoer in onze moderne fietstrailers. Tijden de fietsdagen fungeert de fietsbus tevens als bezemwagen en vervoert uw bagage.

Fietsen is goed voor úw gezondheid en het milieu

Fietsen is gezond! Door de beweging van het fietsen verhoogt uw hartslag en gaat uw bloed sneller stromen waardoor uw weerstand verbetert. Een vakantie met een fietsbus is een milieubewuste manier van reizen, omdat we uitsluiten rijden met touringcars met Euro6 motoren =  laag brandstofverbruik.

Afstanden fietsroutes

Alle afstanden die in de brochure/website vermeld worden, zijn gemiddelde afstanden. Het eventueel bezoeken van bezienswaardigheden is hier niet bij meegerekend. Dit betekent dat de feitelijke afstanden niet altijd overeenkomen met de afstand zoals die in de informatie staat.

Fietshelm

Ook in Nederland wordt het inmiddels steeds vanzelfsprekender (maar nog niet verplicht) om een fietshelm te dragen. Een helm kan een (onge)val niet voorkomen, maar hij kan wel de ernst van de hoofdverwondingen beperken. Een fietshelm dragen is daarom helemaal zo gek nog niet. 

Uw fiets veilig onderweg

De chauffeurs besteden uiterste zorg aan het vervoer van uw fiets. Zo wordt w fiets in de fietstrailer zorgvuldig vastgezet en met schuimrubber beveiligd tegen beschadigingen. Fietstassen, stuurmandjes, spiegels en lowriders dienen voor het vervoer in de fietstrailer verwijderd te worden om beschadigingen te voorkomen. Mocht er ondanks alle zorg toch nog enige (lak)schade aan uw fiets ontstaan tijdens het in- of uitladen kan Agro daarvoor geen aansprakelijkheid aanvaarden.

ANVR-Reisvoorwaarden

Agro Reizen (KvK 23044959) is aangesloten bij de ANVR

De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en informatie daarover.
De reizen op deze website worden aangeboden onder de ANVR-Reisvoorwaarden die van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is.

Bekijk de website van het ANVR met de actuele ANVR-Reisvoorwaarden.
ANVR-Reisvoorwaarden 2024 met de actuele ANVR-Reisvoorwaarden.
Op het boekingsformulier dient u aan te vinken dat u kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de ANVR-Reisvoorwaarden en overige ANVR-informatie.

Bedrijfscertificaat

Vertrouwd op vakantie met Agro Reizen, klik hier voor ons bedrijfscertificaat ANVR leden certificaat

Aanvullende reisvoorwaarden Agro Reizen

De navolgende bepalingen zijn door Agro Reizen zelf vastgesteld. Hierover heeft wat betreft de inhoud van deze artikelen geen overleg plaatsgevonden tussen ANVR en Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg van de Sociaal-Economische Raad. Behoudens de in de voorwaarden zelf toegestane afwijkingen kunnen deze eigen bepalingen geen afbreuk doen aan de ANVR-Reizigersvoorwaarden en zijn uitsluitend bedoeld als aanvulling op de ANVR-voorwaarden daar waar dat vermeld staat in de ANVR-voorwaarden zelf en/of om de positie van de reiziger verder te versterken.

Aanvullende reisvoorwaarden Agro Reizen zijn per 27 mei 2020 geactualiseerd en per direct op nieuwe reserveringen van toepassing.

Betaling

Wanneer u een vakantie bij Agro Reizen reserveert, en deze door ons is bevestigd, ontvangt u (meestal per e-mail) een bevestiging/factuur. Op deze factuur staat duidelijk beschreven wat u bij ons heeft gereserveerd. Checkt u zorgvuldig of deze informatie klopt met hetgeen u heeft gereserveerd (startdata, namen e.d.)

Het factuurbedrag is opgesplitst in een aanbetaling en een restant betaling. Aanbetaling: Dit is een deel van de basisreissom vermeerderd met toeslagen die betrekking hebben op de vakantie cq. pakket. De premie van afgesloten verzekeringen, alsmede de reserveringskosten en kosten calamiteitenfonds dienen volledig en gelijktijdig met de aanbetaling te worden betaald.

Voor reserveringen van een vakantie van Agro Reizen zijn de volgende betalingscondities van toepassing:
Aanbetaling dient uiterlijk 15 dagen ná factuurdatum te zijn voldaan
15% van de reissom (20% van de reissom voor alle vlieg- en eigen-vervoervakanties).
Restantbedrag dient uiterlijk 42 dagen voor de startdatum van de vakantie cq. pakket te zijn voldaan.

Voor reserveringen gemaakt binnen 42 dagen voor de startdatum geldt dat het volledige factuurbedrag per omgaande dient te worden overgemaakt.

Voor reserveringen van een cruise-vakanties geldt een aanbetalingspercentage van 50% van de reissom.

Wijzigen van uw reservering

Wanneer u nadat de reservering is bevestigd, en u een factuur heeft ontvangen, een wijziging wilt laten aanbrengen, dan zullen daarvoor € 30,- wijzigingskosten + eventuele bijkomende kosten (e.e.a. afhankelijk wat de wijziging betreft) in rekening worden gebracht waarna u een nieuwe bevestiging/factuur zult ontvangen.

Annulering van uw reservering

Wanneer u nadat de reservering is bevestigd, en u een factuur heeft ontvangen, een wijziging wilt laten aanbrengen, dan zullen daarvoor € 30,- wijzigingskosten + eventuele bijkomende kosten (e.e.a. afhankelijk wat de wijziging betreft) in rekening worden gebracht waarna u een nieuwe bevestiging/factuur zult ontvangen.

Annulering van uw reservering

Indien een overeenkomst wordt geannuleerd is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten en premie van annuleringsverzekering, de volgende annuleringskosten verschuldigd:
A. Bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de startdatum: de aanbetaling
B. Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de startdatum: 35% van de reissom.
C. Bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de startdatum: 40% van de reissom.
D. Bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de startdatum: 50% van de reissom.
E. Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de startdatum: 75% van de reissom.
F. Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de startdatum: 90% van de reissom.
G. Bij annulering op de startdatum of later: de volle reissom.

Wanneer u de overeenkomst per e-mail (of contactformulier) annuleert wordt deze de eerst volgende werkdag verwerkt. De annuleringskosten worden bepaald op basis van de verwerkingsdatum én niet de datum dat u de e-mail heeft verstuurd. Wij adviseren u dan ook om uw overeenkomst in eerste instantie telefonisch te annuleren, waarna wij u de bevestiging van de annulering en de annuleringskostennota versturen.

Voor cruise-vakanties zijn afwijkende annuleringsvoorwaarden van toepassing:
A. Bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de startdatum: 50% van de reissom = aanbetaling (zie bovenstaand bij “betaling”, aanbetaling voor cruises bedraagt 50% van de reissom)
B. Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de startdatum: 70% van de reissom.
C. Bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 4e dag (exclusief) vóór de startdatum: 90% van de reissom.
D. Bij annulering vanaf de 3e dag (inclusief) tot de startdatum: 100% van de reissom.
G. Bij annulering op de startdatum of later: de volle reissom.

Kwaliteitsbewaking

Ondanks alle zorg en aandacht die Agro Reizen besteedt aan de uitvoer van haar vakanties kan het zijn dat de vakantie niet (geheel) aan uw verwachtingen voldoet. Het is belangrijk dat u in eerste instantie uw klacht kenbaar maakt aan de chauffeur, reisbegeleider en/of hotelier en samen met hen de klacht bespreekt zodat ter plaatse (tijdens de vakantie) nog voor een oplossing kan worden gezorgd. Het is belangrijk dat u dit samen met de betrokkenen schriftelijk op het klachtenformulier invult.

Wanneer uw klacht niet bevredigend is opgelost, dient deze uiterlijk binnen twee maanden na afloop van de vakantie schriftelijk en gemotiveerd per post of e-mail te worden opgestuurd naar Agro Reizen. Klachten genoemd in het enquête- reviewsysteem worden niet als klacht in behandeling genomen. Klachten die via social media worden geuit, worden eveneens niet als klacht in behandeling genomen.

Indien een klacht niet tijdig en conform de bovenstaande voorwaarden wordt ingediend, zal deze niet in behandeling worden genomen, tenzij u (de reiziger) hiervoor redelijkerwijs geen verwijt treft. Agro Reizen geeft u hierover schriftelijk bericht.

Agro Reizen stuurt u een bevestiging van ontvangst van de klacht en zal uiterlijk één maand na ontvangst van de klacht schriftelijk een inhoudelijke reactie geven.

Stichting Garantiefonds Reisgelden

Agro Reizen (KvK 23044959) is aangesloten bij SGR

U kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling (www.sgr.nl/garantieregeling) vallen de op deze website gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis.

Calamiteitenfonds

Agro Reizen (KvK 23044959) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen

De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat u als reiziger die deelneemt aan een reis waarop de garantie van toepassing is:

  • (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij e reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
  • de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moet repatriëren.

Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.

Branchevereniging BVN

BusVervoer Nederland

ANVR-organisatoren van busreizen hebben afgesproken de belangrijkste kwaliteitsnormen van de touringcars standaard vast te leggen. Er is een onderscheid tussen Tourist Class, Comfort Class en Royal Class. Voor lidmaatschap is o.a. het ISO9001 certificaat verplicht.

Verantwoord Tourisme

Verantwoord Tourisme

Agro Reizen voelt zicht betrokken met de maatschappij en bij het samenstellen van onze reizen houden we rekening met mensen, milieu, natuur en cultuur, zodat de vakantie niet alleen voor u bijzonder is, maar ook komende generaties kunnen genieten van aantrekkelijke bestemmingen.